TU Delft presenteert Eco-Runner / TU Delft presents Eco-Runner
Het meest benzine efficiënte en ‘hydrogen powered’ voertuig ter wereld staat vanaf 18 oktober in de TU Delft Library!
Bekijk de Eco-Runner
Studententeam ‘Team Delft’ heeft zichzelf dit ambitieuze doel gesteld. Van 18 oktober tot en met 11 november is het gevolg hiervan, de Eco-Runner, te bewonderen binnen de TU Delft Library.
Shell Eco-Marathon
Sinds de oprichting van het team, in 2005, zijn er al 3 voertuigen gebouwd: de Eco-Runner 1, de Eco-Runner H2 en de Eco-Runner 3. Het doel van dit jaar is om een nog betere prestatie neer te zetten. Het team is er op uit de Shell Eco-Marathon te winnen met een nieuw track record (huidige track record: 4800 km/l). Om dat doel te bereiken, wordt momenteel hard gebouwd aan de Eco-Runner 4.
Verbeterde aerodynamische vorm
Ten opzichte van de ‘3’ is de ‘4’ vanuit verschillende oogpunten verbeterd. Zo is de brandstofcel stukken efficiënter, wordt het gewicht van de brandstofcel naar verwachting 50% verlaagd en worden zware metalen componenten vervangen door lichtgewicht mengsels. Bovendien wordt de aerodynamische vorm van de ‘body’ geoptimaliseerd en wordt het gebruik van de aerodynamische coatings onderzocht om de aerodynamische rem van het voertuig verder te verminderen.
———————————————————————————————–
The most fuel efficient hydrogen powered vehicle in the world can be admired at the TU Delft Library from 18 October!
Come see the Eco-Runner
Student Team ‘Team Delft’ has set this ambitious goal for itself. As a result, the Eco-Runner can be admired from 18 October until 11 November at the TU Delft Library.
Shell Eco-Marathon
Since the team establishment in 2005, 3 vehicles have been built: the Eco-Runner 1, the Eco-Runner H2 and the Eco-Runner 3. This year’s goal is to perform even better. The team is aiming to win the Shell Eco-Marathon with a new track record (4800 km/ l). To accomplish this, the team is currently working hard on the development of the Eco-Runner 4.
Improved aerodynamic shape
Compared to the ‘3’, the ‘4’ will be better in several ways. For one, the fuel cell will be more efficient. Besides, a lot of heavy metal components in the cell will be replaced by lightweight composites. Also, it is expected that the fuel cell weight will be reduced by 50%. Moreover, the aerodynamic shape of the body will be optimized and the use of aerodynamic coatings will be investigated to even further reduce the aerodynamic drag of the vehicle.
Comments are closed.