Student Portal

Visit Student portal

Categories

Archive

Disclaimer

De meningen ge-uit door medewerkers en studenten van de TU Delft en de commentaren die zijn gegeven reflecteren niet perse de mening(en) van de TU Delft. De TU Delft is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen op de TU Delft weblogs zichtbaar is. Wel vindt de TU Delft het belangrijk - en ook waarde toevoegend - dat medewerkers en studenten op deze, door de TU Delft gefaciliteerde, omgeving hun mening kunnen geven.

Microsoft Outlook app blocked for TU Delft e-mail / Microsoft Outlook app voor TU e-mail geblokkeerd

The new Microsoft Outlook app, which you can install on your iOS or Android devices to retrieve e-mails from your TU Delft account, violates the security policy of TU Delft.

The app stores your NetID, password, e-mails, contacts, etc. on remote servers (in the cloud). TU Delft does not allow this because the risk of data abuse is too great. For this reason, starting from today, SSC ICT will block the Microsoft Outlook app for TU Delft e-mail servers. This means that you will not be able to retrieve e-mails from TU Delft via this app..

To synchronize your TU e-mail safely on your iOS or Android equipment we advise you to use the secure method. You can download the manuals on http://ictmanuals.tudelft.nl -> E-mail and Webmail.

You have downloaded the app, what next? If you have already installed the app you will receive an e-mail from SSC ICT with instructions telling you need to do to remove the Outlook app safely. These instructions can also be found at this page on the bugs and mainetance site of SSC ICT.

Any questions? Please send an e-mail to the representative of abuse: abuse@tudelft.nl / +31 15 27 83226

————————————————————————————————————————————————

De nieuwe Microsoft Outlook app, die je op je iOS of Android apparatuur kan installeren om zo je TU e-mail op te halen, handelt in strijd met het veiligheidsbeleid van de TU Delft. Via de app worden gegevens als je NetID, wachtwoord, e-mail, contacten, etc. op externe servers (in de cloud) opgeslagen. De TU Delft staat dit niet toe omdat het risico op misbruik van deze gegevens te groot is. Om die reden blokkeert het SSC ICT vanaf vandaag de Microsoft Outlook app voor de TU Delft e-mailservers. Dit betekent dat je dan geen e-mail van de TU Delft kan ontvangen via deze app.

Veilig e-mail synchroniseren 

Om je TU mail op je iOS of Android apparatuur te synchroniseren adviseren wij je gebruik te maken van de veilige methode. Handleidingen hiervoor vind je op http://icthandleidingen.tudelft.nl onder E-mail en Webmail.

App gedownload, wat nu?

Heb je de app inmiddels geïnstalleerd, dan ontvang je van het SSC ICT een e-mail met instructies wat je moet doen om de Outlook app veilig te verwijderen. Deze instructies kun je ook terugvinden op deze pagina van de meldingensite van het SSC ICT(http://meldingen-ict.tudelft.nl/)

Vragen?

Indien je nog vragen hebt, stuur dan een e-mail naar de abuse vertegenwoordiger abuse@tudelft.nl / +31 15 27 83226

 

Comments are closed.

© 2011 TU Delft