IMPORTANT NOTICE: CITRIX ACCESS PER DIRECT ACHIEVED BY EduVPN
*Dutch text below*
The ICT Security & Privacy team of TU Delft has been informed today about a potential cybersecurity threat. In order to address this threat, it has been decided that, effective immediately, access to the TU Delft Citrix environments will only be granted via eduVPN. EduVPN is a service that encrypts the connection between your computer and the Citrix environment.
For Citrix users this means that eduVPN must now be installed on your laptop or desktop and that eduVPN must be turned on before you start Citrix. When you start eduVPN, you will be asked for your username and password and an SMS code will be sent to your cell phone (2-Factor Authentication) which you also have to fill in. The eduVPN connection will then be active for 18 hours.
How do I install eduVPN?
EduVPN can be downloaded from https://www.eduvpn.org/client-apps/. The next steps to install the tool on your Windows computer or your Mac can be found at https://www.tudelft.nl/en/it-manuals/vpn.
What if my mobile number is not yet registered?
For the 2-Factor Authentication that eduVPN uses, your mobile number needs to be registered with TU Delft. You can do this through E-Service: https://e-service.tudelft.nl/. Please note: for security reasons, you can only change your mobile number through E-Service if you are on the TU Delft Campus network. If this is not possible, please call your Service Desk servicepunt.tudelft.nlThe ICT Workplace Services team has a procedure to help you out.
Should I always use eduVPN?
Yes, this is highly recommended. Some TU Delft websites and services can still be accessed without eduVPN, but it is safer to always have eduVPN on. In the coming months we will be adding more and more services to eduVPN, in addition to Citrix.
If you have further questions or need help, please contact your Service Point. If you think your account information may have fallen into the wrong hands (e.g. due to a data breach elsewhere), please send an email to abuse@tudelft.nl and change your password immediately via https://password.tudelft.nl/pwm/private/Login.
Together we keep the TU Delft safe!
—————————————————-
BELANGRIJKE MEDEDELING: CITRIX TOEGANG PER DIRECT ACHTER eduVPN
Het ICT Security & Privacy team van de TU Delft is vandaag geïnformeerd over een potentiële cybersecurity dreiging. Om deze dreiging te adresseren, is besloten om per direct de toegang tot de TU Delft Citrix omgevingen nog alleen via eduVPN tot stand te laten komen. EduVPN is een dienst die de verbinding tussen je computer de Citrix omgeving versleutelt.
Voor de gebruikers van Citrix betekent dit dat eduVPN vanaf nu geïnstalleerd moet zijn op je laptop of desktop en dat eduVPN aangezet moet worden, voordat je Citrix opstart. Als je eduVPN start, zal er om je username en password gevraagd worden en een SMS code naar je mobiele telefoon worden gestuurd (2-Factor Authentication) die je ook in moet vullen. De eduVPN-verbinding blijft vervolgens 18 uur actief.
Hoe installeer ik eduVPN?
EduVPN is te downloaden via https://www.eduvpn.org/client-apps/. De vervolgstappen die je moet doen om de tool op je Windows computer of je Mac te installeren, zijn te vinden op https://www.tudelft.nl/en/it-manuals/vpn.
Wat als mijn mobiele nummer nog niet geregistreerd is?
Voor de 2-Factor Authentication waar eduVPN gebruik van maakt, moet je mobiele nummer geregistreerd zijn bij de TU Delft. Dit doe je via E-Service: https://e-service.tudelft.nl/. Let op: om veiligheidsredenen kan je je mobiele nummer alleen aanpassen via E-Service als je op het netwerk van de TU Delft Campus zit. Als dit niet mogelijk is, bel dan aub met je Servicepunt servicepunt.tudelft.nl. Het ICT Werkplekservices team heeft een procedure om je verder te helpen.
Moet ik eduVPN altijd gebruiken?
Ja, dit wordt ten zeerste aangeraden. Nu is het nog zo dat sommige TU Delft websites en diensten ook zonder eduVPN te benaderen zijn, maar het is veiliger om altijd eduVPN aan te hebben. We zullen dan ook de komende maanden, naast Citrix, steeds meer services achter eduVPN gaan plaatsen.
Mocht je verdere vragen hebben of hulp nodig hebben, neem dan aub contact op met je Servicepunt. Indien je denkt dat jouw accountgegevens mogelijk in verkeerde handen zijn gevallen (bijvoorbeeld door een datalek elders) dan verzoeken wij je om een mail sturen naar abuse@tudelft.nl en direct je wachtwoord te veranderen via https://password.tudelft.nl/pwm/private/Login.
Samen houden we de TU Delft veilig!
![](https://tunews.weblog.tudelft.nl/files/2020/04/online-course-training-teacher-computer-internet-royalty-free-thumbnail-003.jpg)
Comments are closed.