Survey of our students’ perception of inclusiveness
A survey of our students was held in late 2022, the main question of which was: To what extent do students perceive TU Delft as an inclusive educational institution? An inclusive learning environment is an important factor in students’ well-being as well as making it more likely that they will be successful in their studies. The results from this baseline measurement can assist the Diversity and Inclusion Office in the development of its policies. Some 634 students took part in the survey – a response rate of 2.2 percent. Although the number of respondents is too low to be able to make any general conclusions, it nonetheless provides enough information for input and for deciding on the next steps regarding D&I policies at TU Delft.
Results
The general questions and the main questions on Connectedness and Authenticity were completed by 941 respondents. A total of 634 respondents completed the questionnaire in full. More than 40% of respondents feel that they belong and are able to be themselves at TU Delft. However, around 12% of those participating feel the exact opposite, or do not do so strongly. This percentage was higher among respondents who identified with a minority group. These mostly involved students who are part of the LGBTQ+ community, students from a different cultural or ethnic background, international students, and female students in predominantly male environments.
Some of the respondents reported having experienced or witnessed undesirable behaviour. This often involved gossiping, excluding others from social situations, or unfair supervision practices. Finally, many respondents are not aware of where they can report and get help in cases of discrimination or undesirable behaviour.
Recommendations
Leiden University of Applied Sciences, which conducted the study, makes a number of recommendations. In addition to holding follow-up research, they include improving the visibility of the resources available to students and structurally monitoring perceptions and approaches to inclusiveness and undesirable behaviour. The recommendations are in line with previous findings in the Inspectorate of Education report, the TU Delft System Integrity Analysis, and elsewhere. The results of this study will be incorporated into the approach to social safety at TU Delft, described in the Plan for Change.
More info?
For questions about the survey, you can also contact the Diversity and Inclusion Office by emailing diversity@tudelft.nl.
_________________________________________________________________
Inclusiebeleving van onze studenten onderzocht
Eind 2022 werd er een onderzoek onder studenten uitgezet met als centrale vraag: Hoe inclusief ervaren studenten de TU Delft als onderwijsinstelling? Een inclusief leerklimaat is een belangrijke factor voor het welzijn van studenten en vergroot tevens hun kans op studiesucces. De resultaten van deze nulmeting kunnen het Diversity & Inclusion Office helpen bij het ontwikkelen van beleid. Er deden 634 studenten mee aan het onderzoek; een responspercentage van 2,2 procent. Hoewel het aantal respondenten te laag is om op basis van deze data generaliseerbare conclusies te trekken, biedt de informatie genoeg inzichten en mogelijkheden voor vervolgstappen en input voor D&I beleid binnen de TU Delft.
Resultaten
De algemene vragen en de hoofdvragen over Verbondenheid en Authenticiteit werden door 941 respondenten ingevuld. In totaal hebben 634 respondenten de vragenlijst volledig ingevuld. Meer dan 40% van de respondenten gaf aan het gevoel te hebben erbij te horen en zichzelf te kunnen zijn bij TU Delft. Zo’n 12% van de deelnemers had dat gevoel juist niet, of niet sterk. Dat percentage was hoger onder de respondenten die zich met een minderheidsgroep identificeerden. Daarbij ging het meestal om studenten die deel uit maken van de LGBTQ+ gemeenschap, studenten die een andere culturele of etnische achtergrond hebben, internationale studenten en vrouwelijke studenten in een overwegend mannelijke omgeving.
Een deel van de respondenten gaf aan ongewenst gedrag te hebben ervaren of er getuige van te zijn geweest. Vaak ging het dan om roddelen, het uitsluiten van anderen van sociale situaties of oneerlijke begeleidingspraktijken. Lang niet alle deelnemers ten slotte waren ervan op de hoogte waar ze melding zouden kunnen maken en hulp krijgen in geval van discriminatie of ongewenst gedrag.
Aanbevelingen
De Hogeschool Leiden, die het onderzoek uitvoerde, doet een aantal aanbevelingen. Naast het doen van vervolgonderzoek gaat het onder meer om het versterken van de zichtbaarheid van de hulpbronnen voor studenten en het structureel monitoren van de beleving en aanpak van inclusie en ongewenst gedrag. Die aanbevelingen zijn in lijn met eerdere bevingen uit o.a. het Inspectierapport en de Systeemanalyse Integriteit TU Delft. De resultaten van dit onderzoek worden meegenomen in de aanpak van sociale veiligheid bij TU Delft zoals beschreven in het Plan for Change.
Meer weten?
Voor vragen over het onderzoek kun je ook terecht bij het Diversity & Inclusion Office door een email te sturen naar diversity@tudelft.nl.
Comments are closed.