Student Portal

Visit Student portal

Categories

Archive

Disclaimer

De meningen ge-uit door medewerkers en studenten van de TU Delft en de commentaren die zijn gegeven reflecteren niet perse de mening(en) van de TU Delft. De TU Delft is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen op de TU Delft weblogs zichtbaar is. Wel vindt de TU Delft het belangrijk - en ook waarde toevoegend - dat medewerkers en studenten op deze, door de TU Delft gefaciliteerde, omgeving hun mening kunnen geven.

Netwerkstoring opgelost / Network restored

Vanmorgen is er een campusbrede netwerkstoring geweest, die werd veroorzaakt door een defecte firewall. Hierdoor waren alle ICT-diensten onbereikbaar, inclusief het draadloze netwerk.

Hoewel verkeer met internet wel mogelijk was, was de dienst die de vertaling van webadressen (bijv. www.tudelft.nl) naar IP-adressen verzorgt, niet bereikbaar.  Daardoor was het onmogelijk om de website binnen en buiten de campus te bereiken.

De defecte firewall is handmatig uitgeschakeld en een redundante firewall heeft zijn taken overgenomen. Vanaf dat ogenblik waren alle diensten onmiddellijk weer up-and-running. De defecte firewall zal worden vervangen, hiervan zul je verder niets merken.

Mocht je nog vragen hebben over deze netwerkstoring, dan kun je contact opnemen met het Servicepunt in het gebouw.

—————————————————————————————————————————————-

The network failure this morning was caused by a faulty firewall. This meant that all ICT services were unavailable, including the wireless network.

Although traffic with internet was possible, the service that translates web addresses into IP addresses (e.g. www.tudelft.nl) was unavailable. As a result, it was impossible to reach the TU Delft website, both within and outside the campus. The faulty firewall has been turned off manually and its tasks taken over by a redundant firewall. This enabled us to immediately restore all services. The failed firewall will be replaced, however this will not unduly affect you.

If you have any questions about this network failure, please contact the Service Desk in your building.

Comments are closed.

© 2011 TU Delft