Student Portal

Visit Student portal

Categories

Archive

Disclaimer

De meningen ge-uit door medewerkers en studenten van de TU Delft en de commentaren die zijn gegeven reflecteren niet perse de mening(en) van de TU Delft. De TU Delft is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen op de TU Delft weblogs zichtbaar is. Wel vindt de TU Delft het belangrijk - en ook waarde toevoegend - dat medewerkers en studenten op deze, door de TU Delft gefaciliteerde, omgeving hun mening kunnen geven.

TU Delft Student News

Results elections 2024 Central Student Council

After having determined on 17 May 2024 the final results of the Central Student Council Elections, which were held on 15 and 16 May 2024, the Student Council Election Committee has declared the following candidates to be elected:

Lijst 1, ORAS:

  1. Step Kruisinga
  2. Daan van Ginkel
  3. Sara Nagtegaal
  4. Guus Doldersum
  5. Lisa Kurstjens
  6. Rosalie Fritz

Lijst 2, Lijst Bèta:

  1. Merel van Gruijthuisen
  2. Bart Meenderman
  3. Wiek de Bever

Lijst 3, Dé Partij:

  1. Koos Meesters

The turnout rate for this year’s Central Student Council elections was 31,7%. This rate is higher than in the past three years (30% in 2023, 28,9% in 2022, 27,6% in 2021 and 27,9% in 2020), but lower than in the previous year (35,4% in 2019). A total of 8.117 students voted for the Central Student Council in 2024.

Objections concerning the determination of the above results must be submitted, in writing, to the Student Council Election Committee at the latest on 24 May 2024 by e-mail to: jz@tudelft.nl or by mail:

TU Delft
Legal Affairs
Student Council Election Committee
Postbus 5
2600 AA Delft

If no objections have been received on or before 24 May 2024, the results will be irreversible on 25 May 2024. After 25 May 2024 the candidates will receive a message from the Student Council Election Committee if they have or have not been elected. Elected students have 1 month to accept their election.
________________________________________________________________________________________________________________


Uitslag verkiezingen 2024 Centrale Studentenraad

Bij de uitslagbepaling op 17 mei 2024 van de verkiezingen voor de Centrale Studentenraad, gehouden op 15 en 16 mei 2024, heeft de Centrale Verkiezingscommissie de navolgende kandidaten gekozen verklaard:

Lijst 1, ORAS:

  1. Step Kruisinga
  2. Daan van Ginkel
  3. Sara Nagtegaal
  4. Guus Doldersum
  5. Lisa Kurstjens
  6. Rosalie Fritz

Lijst 2, Lijst Bèta:

  1. Merel van Gruijthuisen
  2. Bart Meenderman
  3. Wiek de Bever

Lijst 3, Dé Partij:

  1. Koos Meesters

Het opkomstpercentage voor de verkiezingen voor de Centrale Studentenraad was dit jaar 31,7%. Dit percentage is hoger dan de afgelopen drie jaren (30% in 2023, 28,9% in 2022, 27,6% in 2021 en 27,9% in 2020), maar lager dan in het jaar daarvoor (35,4% in 2019). In 2024 hebben in totaal 8.117 studenten hun stem uitgebracht voor de Centrale Studentenraad.

Eventuele bezwaarschriften tegen de vaststelling van de uitslag van deze verkiezingen kunnen uiterlijk tot en met 24 mei 2024 schriftelijk worden ingediend bij de verkiezingscommissie via e-mail: jz@tudelft.nl of per post:

TU Delft
Legal Affairs
T.a.v. verkiezingscommissie
Postbus 5
2600 AA Delft

Indien er op of voor 24 mei 2024 geen bezwaarschriften zijn ingediend, zal de uitslag op 25 mei 2024 onaantastbaar zijn. De kandidaten ontvangen na 25 mei 2024 van de verkiezingscommissie een brief met de mededeling of zij wel of niet zijn gekozen. Gekozen studenten hebben vervolgens één maand de tijd om hun verkiezing te aanvaarden.

Social Safety Plan submitted to the Education Inspectorate

Zie beneden voor Nederlands

The action plan for social safety has been presented to the Education Inspectorate by TU Delft’s Executive Board  and shared with Minister Dijkgraaf by the Supervisory Board. The plan, called ‘A Plan for Change’, was drawn up in response to the Education Inspectorate’s critical investigation report into social safety at TU Delft, that was published on 1 March 2024. It found that employee care and social safety within the university were inadequate. A harsh conclusion that did not leave the board and the university unmoved.  “The distress that people within our university have experienced as a result of socially unsafe behaviour touches us deeply. It is unacceptable and presents us with the important task of structurally strengthening social safety within our university,” the Executive Board said. TU Delft was given until 16 May to come up with a plan to make this happen.

Click here to read more.

_________________________________________________________

Sociaal veiligheidsplan ingediend bij de onderwijsinspectie

Het ‘actieplan sociale veiligheid’ is door het College van Bestuur (CvB) van de TU Delft aangeboden aan de Inspectie van het Onderwijs en door de Raad van Toezicht (RvT) gedeeld met minister Dijkgraaf. Het plan, genaamd ‘A Plan For Change’, is opgesteld naar aanleiding van het op 1 maart jl. verschenen kritische onderzoeksrapport van de onderwijsinspectie naar de sociale veiligheid binnen de technische universiteit. Daarin werd vastgesteld dat de zorg voor medewerkers en de sociale veiligheid binnen de universiteit onvoldoende op orde was. Een harde conclusie die het college en de universiteit allerminst onberoerd heeft gelaten. “Het leed dat mensen (hebben) ervaren binnen onze universiteit door sociaal onveilig gedrag raakt ons diep, is onacceptabel en stelt ons voor de belangrijk taak om sociale veiligheid binnen onze universiteit structureel te versterken”, aldus het CvB. TU Delft kreeg tot 16 mei de tijd om met een verbeterplan te komen.

Klik hier om verder te lezen.

Student Council(s) elections 2024

The elections for the Central Student Council and the Faculty Student Councils are today 15 May 2024 and tomorrow 16 May 2024.


How to vote?
Voting is very easy! Go to https://vote.tudelft.nl/ and log in with your NedID.
The site https://password.tudelft.nl provides information on how to activate your NetID or reset your password, should it be necessary.

How many candidates can I vote?
You can vote to one candidate for the Central Student Council and to one candidate for your Faculty Student Council

Election Rules
We have a code of conduct to ensure that the elections go smoothly. These rules are included in the Electoral Regulations for the TU Delft Central Student Council and Faculty Student Councils: Electoral Regulations. It is important that every voter ensures that he or she votes without being influenced by other voters and that he or she withholds from direct manipulation of other students.

Why voting?
Check here why student council is important.


Verkiezingen studentenraden 2024

Vandaag op 15 mei en morgen op 16 mei 2024 vinden de verkiezingen van de Studentenraad (SR) en de Facultaire Studentenraden (FSR) plaats.


Hoe kan ik stemmen?
Stemmen is heel makkelijk! Ga naar https://stem.tudelft.nl en log in met je NedID.
Informatie over het gebruik van je NetID of het resetten van je wachtwoord vind je op de site https://password.tudelft.nl

Op hoeveel kandidaten mag ik stemmen?
Je mag op één kandidaat voor de Centrale Studentenraad en op één kandidaat voor de Facultaire Studentenraad stemmen.

Kiesreglement
We hebben een aantal omgangsvormen voor een zorgvuldig verloop van de verkiezingen. Deze regels zijn te vinden in het Kiesreglement voor de Centrale Studentenraad en de Facultaire Studentenraden van de TU Delft: Kiesreglement voor de Studentenraad. Belangrijk is dat je je stem zonder beïnvloeding van andere kiesgerechtigden uitbrengt en je onthoudt van directe beïnvloeding van andere studenten.

Waarom stemmen?
Bekijk hier waarom de Studentenraad zo belangrijk voor jou is.

What is our path towards a socially safe TU Delft?

Update from the Supervisory Committee:

What is our path towards a socially safe TU Delft?

Over the past few months, we have been working intensely on social safety at TU Delft. It is a topic that requires all of our attention, not just now, but on an ongoing basis. Even after 15 May, the day when the plan for change will be submitted to the Education Inspectorate.

Valuable input

A lot of input has been gathered over the past few weeks. Colleagues and students have shared valuable insights and ideas, expressed concerns and exchanged experiences. They did so at dedicated meetings, in-depth sessions, or regular (team) meetings, but also during informal gatherings in coffee corners and corridors. The suggestion box alone received over 320 responses.

Professor Naomi Ellemers, an organisational psychologist at Utrecht University and chair of the Royal Netherlands Academy of Arts and Sciences’ advisory committee on social safety at Dutch universities, also shared useful insights and ready-made guidance during a meeting with our department heads, faculty secretaries, deans and the Executive Board.

With the Mindlab theatre show, we engaged with managers on what makes a pleasant and safe working environment, how we can work together on it and what everyone’s responsibilities are.

By creating an environment in which dilemmas can be discussed, there is room for an open dialogue to take place.

Embedding reactions

A common reaction from colleagues and students over the last few weeks has been not to move too quickly towards ready-made solutions. After all, (cultural) change is not possible without acknowledging what is going wrong. You can’t just gloss over it. That is why it is important to acknowledge the suffering that people in our university have experienced or are still experiencing. The first step is to make space, to stop, to listen and to reflect. Only then can we really talk about the future. About what it will take to make TU Delft socially safer.

Action versus change

The intended action plan for the inspectorate has therefore become a plan for change. It is a document that we will continue to develop and flesh out together, even after it has been submitted to the Inspectorate. The plan, which will be submitted to the inspectorate on 15 May, already takes into account as much as possible of the input gathered in recent weeks. Input that cannot be included now, will be used at a later stage in the change process.

A first version of the change plan has now been circulated and many colleagues have been able to provide feedback. All this feedback was discussed in detail last Monday (6 May) in a feedback round with around 40 colleagues, and including delegates from the Works and Students Councils. Essential questions were addressed, such as: what is our shared vision of a socially safe university, what can we do now (concrete actions in the short term), what can be fitted in at the same time, and what will be needed additionally? Above all, what is needed to structurally ensure social safety at our university in the long term? How can we make social safety values part of our daily work and study culture? How do we become a university that we can be proud of in all respects, and where everyone can enjoy working and studying?

What next?

This week we are still working hard on the final version of the plan to submit to the Inspectorate. Once submitted, the plan will be available on this page. After that, it will continue to be updated regularly, as this plan is a starting point for change, not a finishing line.

In the coming period, the Executive Board will be attending faculty spring meetings where social safety is on the agenda, as well as attending (informal) faculty and management meetings already scheduled, in order to stay in touch and listen. Discussions with students will, of course, also take place in the coming period.

The Supervisory Committee would like to thank everyone for their feedback, ideas and suggestions. We take all feedback to heart and will continue to do so.




Update van de Begeleidingscommissie:

Hoe we bewegen naar een sociaal veilige TU Delft?

De afgelopen periode hebben we binnen TU Delft uitgebreid stilgestaan bij het thema ‘sociale veiligheid’, een onderwerp dat niet alleen nu, maar doorlopend aandacht vraagt van ons allemaal. Ook na 15 mei: de dag waarop het veranderplan met de Onderwijsinspectie wordt gedeeld.

Waardevolle input

De laatste weken is hiervoor veel input opgehaald. Tijdens speciaal georganiseerde bijeenkomsten, verdiepende sessies, reguliere (team)overleggen, maar ook via informele ontmoetingen bij het koffiezetapparaat en in de wandelgangen hebben collega’s en studenten waardevolle inzichten en ideeën gedeeld, zorgen geuit en ervaringen uitgewisseld. Alleen al in de ideeënbus zijn ruim 320 reacties binnengekomen.

Ook Prof. Naomi Ellemers, organisatiepsycholoog van de Universiteit Utrecht en voorzitter van de adviescommissie van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen over sociale veiligheid op de Nederlandse universiteiten, deelde nuttige inzichten en direct bruikbare handreikingen tijdens een sessie met leidinggevenden van onze universiteitsdienst, faculteitssecretarissen, decanen en het bestuur.

Met de theatervoorstelling Mindlab gingen we met leidinggevenden in gesprek over wat een prettige en veilige werkomgeving is, hoe we hier samen aan kunnen werken en wat ieders eigen verantwoordelijkheid daarin is. Door een veilige omgeving te creëren zijn dilemma’s bespreekbaar en is er ruimte voor een open gesprek.

Inbedding reacties

Een veel gehoorde reactie van collega’s en studenten in de laatste weken was om vooral niet te snel richting  hapklare oplossingen te willen gaan. Want (cultuur)verandering is niet mogelijk zonder erkenning van wat er fout gaat. Daar kan je niet zomaar overheen stappen. Daarom is het belangrijk om leed dat mensen hebben of nog steeds ervaren binnen  onze universiteit te (h)erkennen. Dat vraagt nu eerst om ruimte geven, daarbij stilstaan, luisteren en reflecteren. Pas dan kunnen we echt het gesprek voeren over de toekomst. Over wat nodig is om TU Delft sociaal veiliger te maken.

Actie versus verandering

Het beoogde actieplan voor de inspectie is daarom omgebogen naar een veranderplan. Een document dat we ook na oplevering aan de Onderwijsinspectie met elkaar blijven ontwikkelen en waar we samen verder invulling aan geven. In het plan aan de Inspectie van 15 mei wordt al zoveel mogelijk recht gedaan aan de input die in de afgelopen weken is opgehaald. Input die nu nog niet kan worden meegenomen zal op een later moment worden benut in het verandertraject.

Inmiddels is een eerste versie van het veranderplan opgeleverd, waarop veel collega’s feedback hebben kunnen geven. Al deze feedback werd afgelopen maandag (6 mei) nog eens uitgebreid besproken in een feedbackronde met ongeveer 40 collega’s, waaronder afgevaardigden van de OR en de SR. Essentiële vragen kwamen daar aan bod, zoals: wat is onze gedeelde visie op een sociaal veilige universiteit, wat kunnen we nu al doen (concrete acties op korte termijn), wat is tegelijkertijd goed in te passen, en wat is nog extra nodig. Bovenal: wat is nodig om sociale veiligheid structureel in onze universiteit te borgen, ook op lange termijn? Hoe kunnen we de waarden op het gebied van sociale veiligheid omarmen als onderdeel van onze dagelijkse werk- en studiecultuur? Hoe worden we een universiteit waar we in alle opzichten trots op kunnen zijn en waar het fijn werken en studeren is voor iedereen?

Hoe nu verder?

Deze week wordt nog hard gewerkt aan de laatste versie van het plan dat richting de Inspectie gaat. Zodra dit plan is ingediend, zal het beschikbaar zijn op deze pagina. Daarna zal het nog regelmatig worden geüpdatet, want dit plan is het startschot voor verandering en geen eindstreep.

Het College van Bestuur gaat de komende periode deelnemen aan voorjaarsbijeenkomsten bij de faculteiten waar het onderwerp sociale veiligheid op de agenda staat en zich aansluiten bij al geplande (informele) bijeenkomsten van de faculteiten en directies om in gesprek te blijven en te luisteren. Vanzelfsprekend zijn de gesprekken met studenten die de komende periode ook worden gevoerd.

De begeleidingscommissie bedankt iedereen voor het leveren van feedback, ideeën en suggesties. Alle feedback nemen we ter harte en dat zullen we blijven doen.

More stringent monitoring of emails for spam and phishing

As of end of May, emails sent to @student.tudelft.nl addresses will be checked more strictly for phishing and spam. This is a step in the preparation for the migration to Exchange Online. As a result of this change, you will receive two new types of messages in your mail: quarantine messages and warnings about emails from people you don’t often receive mails from. Both types of messages help protect you against phishing and make you more aware of risky emails. You can read more about these new messages in this article.

________________________________________________________

Scherpere controle e-mail op spam en phishing

Vanaf eind mei wordt e-mail naar @student.tudelft.nl adressen extra gecontroleerd op phishing en spam. Dit is een voorbereidende stap op de overgang naar Exchange Online. Hierdoor ontvang je vanaf dat moment twee nieuwe soorten berichten in je e-mail: quarantaine-berichten en waarschuwingen voor e-mails van mensen waar je niet vaak mail van ontvangt. Beide type berichten dragen bij aan een betere bescherming tegen phishing en maken je extra alert op risicovolle e-mails. In dit bericht lees je meer informatie over deze nieuwe berichten.

Don’t forget to terminate your enrolment after the final part of your study

Have you completed the final part of your study?

Please be aware that you need to send a request to terminate your enrolment through Studielink as it will not be done automatically. When you terminate your enrolment at TU Delft, you are entitled to a refund of one twelfth of the annual tuition fee for each month of the academic year in which you are no longer enrolled, with the exception of termination as from July and August.

Enrolment termination with retroactive effect is not possible.

Click here to read more about termination of enrolment.

Anthony Fokkerweg closed from Monday, May 13th

What

The Anthony Fokkerweg will be closed to traffic coming from the direction of Watermanweg.

Where

At the location of Logistics & Environment (L&M), Anthony Fokkerweg 5. Contractor BAM has started work around L&M, for which a work area has been cordoned off. Part of the work also needs to be carried out on/under the Anthony Fokkerweg, necessitating a closure.

When

From Monday, May 13th, the Anthony Fokkerweg at the location of L&M will be closed to traffic coming from the direction of Watermanweg. The closure will last until Monday, June 17th.

Impact

The closure means, for example, that motorists heading towards the parking lot next to Fellowship must drive through the L&R parking lot, and cyclists from Mekelweg will have to cross twice to take the next exit via Kluyverpark. Traffic controllers will ensure a safe situation on site. The disabled parking space at L&M will not be available during the works.

The works in the area are necessary because part of the cables and pipes currently run under the L&M terrain. Due to the construction of Physics, these cables and pipes are being relocated to the surrounding terrain. This will prevent them from obstructing the construction once it begins.

Contact

For questions about the work, please contact us at Housing-TNW@Tudelft.nl


Anthony Fokkerweg afgesloten vanaf maandag 13 mei

Wat

De Anthony Fokkerweg wordt afgesloten voor verkeer vanuit de kant van de Watermanweg.

Waar
Ter hoogte van Logistiek & Milieu (L&M), Anthony Fokkerweg 5. Aannemer BAM is begonnen met het werk rondom L&M, waarvoor een werkgebied is afgezet. Er moet ook een deel van de het werk op/onder de Anthony Fokkerweg uitgevoerd, waarvoor een afzetting noodzakelijk is.

Wanneer
Vanaf maandag 13 mei wordt de Anthony Fokkerweg ter hoogte van L&M afgesloten voor verkeer vanuit de kant van de Watermanweg. De afzetting duurt tot en met maandag 17 juni.

Impact

De afzetting betekent bijvoorbeeld dat automobilisten richting het parkeerterrein naast de Fellowship via het parkeerterrein L&R moeten rijden en dat fietsers vanaf de Mekelweg twee keer over moeten steken om één afslag later te pakken via het Kluyverpark. Verkeersregelaars zorgen voor een veilige situatie op locatie. De parkeerplaats voor mindervaliden ter hoogte van L&M is gedurende de werkzaamheden niet beschikbaar.

De werkzaamheden in het gebied zijn nodig, omdat een deel van de kabels en leidingen nu onder het terrein van L&M doorlopen. Vanwege de nieuwbouw Physics worden deze kabels en leidingen nu naar het omliggende terrein verplaatst. Zo liggen ze straks niet in de weg als de nieuwbouw van start gaat.

Contact
Voor vragen over de werkzaamheden kun je contact opnemen via Housing-TNW@Tudelft.nl

Remembrance Day 3 May 2024

On Friday 3 May a brief Remembrance Day ceremony will take place to commemorate the staff and students of the Delft Institute of Technology who lost their lives in the Second World War.

A wreath will be laid at the commemorative plaque in the foyer of the Aula building by The Executive Board, Study Association Council (StudieVerenigingenRaad), Mijnbouwkundige Vereeniging (MV) and VerenigingsRaad (VeRa).

All those who wish to do so, can place flowers or wreaths at the commemorative plaque on 3 May from 16:00 to 17:00, or at a time convenient to them later, after 5 May.

______________________________________________________

Herdenkingsbijeenkomst 3 mei 2024

Op vrijdag 3 mei wordt in de Aula een korte herdenkingsbijeenkomst gehouden ter nagedachtenis van alle TH-medewerkers en studenten, die tijdens de Tweede Wereldoorlog het leven lieten.

Het College van Bestuur, StudieVerenigingenRaad (SVR), Mijnbouwkundige Vereeniging (MV) en de VerenigingsRaad (VeRa) zullen op vrijdag 3 mei om 16.00 uur een krans bij de gedenkplaat in de hal van de Aula leggen.

Voor een ieder, die daar prijs op stelt, wordt gelegenheid geboden om op deze dag in de hal van de Aula van 16.00 tot 17.00 uur of anders direct na 5 mei zelf bloemen of kransen bij de gedenkplaat te leggen.

Certified transcript of records now available via MyTUDelft

See below for Dutch

As of now it is possible to download a certified transcript of records (without GPA) yourself at any time via MyTUDelft. This means you no longer dependent on the Service Desk and/or Contact Centre to request a transcript of records.

What is a certified transcript of records?
A certified transcript of records is a document with obtained grades, stamped and signed by the  issuing institution. This can be used, for example, for an application procedure for a (foreign) degree programme, a scholarship application or a job application.

How do I download a certified transcript of records?
You can download a certified transcript of records yourself via MyTUDelft. After logging in, select ‘Progress’ and ‘Transcript of records‘ (top right) and then make the desired selection.

If you need a transcript of records with Grade Point Average (GPA) or another statement, please have a look at this page of the TU Delft Student Portal. 

______________________________________________________

Gewaarmerkte cijferlijst nu beschikbaar via MyTUDelft

Vanaf heden is het mogelijk om op elk gewenst moment zelf een gewaarmerkte cijferlijst (zonder GPA) vanuit MyTUDelft te downloaden. Hierdoor ben je voor het aanvragen van een cijferlijst niet langer afhankelijk van het Servicepunt en/of het Contact Centre.

Wat is een gewaarmerkte cijferlijst?
Een gewaarmerkte cijferlijst is een overzicht van behaalde resultaten voorzien van een stempel en een handtekening van de instelling die het document heeft afgegeven. Hier kan bijvoorbeeld om gevraagd worden bij een aanmeldprocedure voor een (buitenlandse) opleiding, een beursaanvraag of een sollicitatie.

Hoe download ik een gewaarmerkte cijferlijst?
Een gewaarmerkte cijferlijst download je zelf vanuit MyTUDelft. Na het inloggen selecteer je ‘Voortgang‘ en ‘Dossieroverzicht‘ (rechtsboven) en vervolgens maak je de gewenste selectie.

Heb je een cijferlijst met Grade Point Average (GPA) of een andere verklaring nodig, bekijk dan deze pagina van de TU Delft Studentenportal.

Registration for non-selective minors starts on 15 May

See below for Dutch

Will you be taking a minor in academic year 2024-2025 in the first semester of your third bachelor year? With a minor programme you will have the opportunity to specialise in your own field or broaden your academic knowledge. Your minor programme can be thematic (a programme of modules that allows you to broaden or deepen on a specific theme) or individually composed. Thanks to our collaboration with Leiden University and Erasmus University Rotterdam, you can also choose for a thematic minor at one of these partner universities, or a joint minor.

How to find a minor?
Find the complete minor offering on www.eduxchange.nl. Before you can register for a minor you need to get an eduID, which can be easily made via www.eduID.nl.

On the website tudelft.nl/minor, you can find useful information to help you select a minor that suits your needs and interest. We recommend that you check out the admission matrix in advance to find out which minors you are admissible to, according to your bachelor programme.

Registration and admission procedure
For non-selection minors, direct registration applies (no lottery draw) and admission is based on your current study programme. There is a limited number of places available. It is therefore possible that your preferred minor is full. For Leiden, Delft and Rotterdam thematic non-selection minors, including joint-minors, you can apply on 15 May at 13:00PM.

Once you have been selected and placed within a selection minor you cannot deregister. Note that all restrictions and additional information can be found on tudelft.nl/minor, regarding the entire registration and placement for all minors. Please take a look at the overview of the registration periods.

________________________________________________

Inschrijving voor niet-selectieve minors start op 15 mei

Volg je in studiejaar 2024-2025 een minor in het eerste semester van je derde bachelorjaar? Met een minorprogramma krijg je de kans om je te specialiseren in je eigen vakgebied of je academische kennis te verbreden. Je minorprogramma kan thematisch (een programma van modules waarmee je je op een specifiek thema kunt verbreden of verdiepen) of individueel samengesteld zijn. Dankzij onze samenwerking met de Universiteit Leiden en de Erasmus Universiteit Rotterdam kun je ook kiezen voor een thematische minor aan een van deze partneruniversiteiten, of een joint minor.

Hoe vind je een minor?
Vind het volledige minoraanbod op www.eduxchange.nl. Voordat je je kunt inschrijven voor een minor heb je een eduID nodig, die je eenvoudig kunt aanmaken via www.eduID.nl.

Op de website tudelft.nl/minor vind je nuttige informatie om je te helpen bij het kiezen van een minor die aansluit bij jouw wensen en interesse. We raden je aan om van tevoren de toelatingsmatrix te bekijken om te zien tot welke minors je toelaatbaar bent, afhankelijk van je bacheloropleiding.

Inschrijving en toelatingsprocedure
Voor niet-selectie minoren geldt directe inschrijving (geen loting) en toelating op basis van je huidige opleiding. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Het kan dus voorkomen dat de minor van jouw voorkeur vol zit. Voor Leidse, Delftse en Rotterdamse thematische niet-selectie minors, inclusief joint-minors, kun je je aanmelden op 15 mei om 13.00 uur.

Als je eenmaal geselecteerd en geplaatst bent op een selectieminor kun je je niet meer uitschrijven. Op tudelft.nl/minor vind je alle beperkingen en aanvullende informatie over de gehele inschrijving en plaatsing voor alle minoren. Bekijk het overzicht van de inschrijfperiodes.

© 2011 TU Delft